بخش سوم: بخش سوم
بخش سوم
باسمه تعالی
شماره گروه : 28
اعضای گروه :
شماره دانشجویی : |
نام و نام خانوادگی |
9161118 |
محمد زند خانه شهری |
9161102 |
یوسف توکلی |
9161113 |
مسعود رحیمی |
شماره جلسه : 12
شماره تمرین : 3
تاثیر برند بر 4 سطح کلیدی ارتباطات یعنی : آگاهی ، اکتشاف،تعهد و ترک را بررسی نمایید.
Communication :
آيا تا بحال شنيده ايد كه فقط برند است كه برنده مي شود؟؟؟؟
قبل از هر چيز انواع ارتباطات را بررسي ميكنيم :
· انبوه در مقابل شخصي
· آنلاين در مقابل آفلاين
ارتباطات يك پارچه براي تقويت برند و تقويت تصورات مشتري ارتباطات آفلاين دركنار ارتباطات آنلاين لازم و ضروري است
تبليغات انبوه در مقابل شخصي Mass & Personal :
آفلاين تلوزيون ، راديو، روزنامه ، بروشور ها ، صفحات زرد ، مجلات و خبر نامه ها ،تبليغات محيطي
ارتباطات انبوه آنلاين : بنرها ( بيلبورد هاي آنلاين ) : در جايجاي سايت ها وجود داردند : براي Promote محصولات و خدمات خود يا ديگران كه هر دو موجب سود ما خواهند بود.
آنچه مسلم است فضاي اندك در بنر ها و زمان كم براي مشاهده بازديدكنندگان است. اين محدودديت فقط و فقط با برند است كه جبران مي شود ، براي مثال شما به محض مشاهده لوگوي بنز متوجه خواهيد شد كه بنر براي تبليغ يكي از خودرو هاي توليدي بنز است ،لذا هيچ نيازي به دقت در بنر نداريد.
برند ها علاوه بر اينكه تصوير خصوصيات و ويژگي هاي محصولات يك كسب و كار مشهور را در ذهن مشتريان نگهداري مي كنند باعث جلب توجه و كشش مشتريان نيز مي شوند.
تاثير كدام بيشتر است : به هيچ عنوان دقت نكنيد فقط ببينيد توجه شما به چه تبليغاتي در بين مجموعه برند هاي زير جلب مي شود. هيچ نيازي به گشتن و تمركز كردن نيست ، لطفا فقط گذرا مشاهده كنيد.
اولين چيزي كه توجه شما راجلب خواهند كرد برند ها هستند ، ممكن است برخي از افراد HP و برخي ديگر Cisco يا ISI را ببينند اما آنچه كه واضح است اين است كه هر كدام از اين ها كه اول ديده شوند برند هستند و اين همان تاثير برند در ارتباطات است. البته لوگوي اين برند ها بي تاثير نيستند و شايد بيشترين جلب توجه برند ها اتكا به لوگوي آنهاست.
بنر ها درگاه هاي ورود به دنيايي از اطلاعات در مورد تبليغات مورد نظر هستند و بنر ها تعاملي ، متحرك و اينتر اكتيو و جذاب هستند.
برند و آگاهی :
شهرت برند موجب عرضه هر چه بيشتر محصولات يك تجارت آنلاين يا آفلاين خواهد بود. هر چه برند مشهور تر ، موفق تر و آگاهی با سريع تر و كم هزينه تر انجام خواهد پذیرفت. البته همانطور كه در مثال قبل مطرح شد لوگو ها بسيار تاثير گذارند و تاثير گرافيك ، طرح و رنگ لوگو را نبايد از ياد برد ، چرا كه تمام تصورات مثبت و منفي مشتريان در يك لوگو جاداده شده اند كه ناخود آگاه مشتري را بسرعت فعال و تمام ويژگي هاي برند را يادآور مي شود.
برند و اکتشاف :
تاثير برند بر اكتشاف با يك سوال قابل بررسي است و نياز به توضيح بيشتري ندارد ، براي مثال يكي از دوستان شما درخواست مبلغي براي قرض گرفتن مي نمايد.براي قرض دادن به او اولين چيزي كه به ذهن شما مي رست اين است كه آيا سابقه خوش حسابي او براي شما يا ساير نزديكانتان ثابت شده هست يا نه ، در واقع شما به برند شخص توجه مي كنيد. اگر سابقه مثبت بود كه دوست شما به هدف خود خواهد رسيد و در غير اين صورت شما براي دومين بار هرگز اشتباه نخواهيد كرد و چيزي را از دست نخواهيد داد. همين مثال براي تجارت الكترونيك و اكتشاف صادق است . براي مثال شما از سايپا خريدكرده ايد و هيچ رضايتي نداشته ايد. بنا بر اين هر محصول جديدي كه ارائه كند توجه شما را جلب نخواهد كرد. اما ممكن است شما سال ها از پژو 206 استفاده كرده باشيد به محض اينكه ايران خودرو محصول جديدي را بدون عرضه ثبت نام كند شما اطمينان خواهيد كرد. هم مي دانيد كه ارزش ثبت نام دارد و هم از سوابق قبلي و تجربه هاي ديگران مطمئن هستيد كه هيچ گاه ضرر نخواهيد كرد. در واقع محصول جديد ارائه شده توسط ايران خودرو اعتماد شما را جلب نكرد بلكه برند ايران خودرو شما را از اين ثبت نام مطمئن ساخت.
مثال بسيار است اما آنچه كه مشخص است اين است كه محصولات جديد در سايه سوابق برند بازار موفقي خواهند داشت.
برند و تعهد :
فرض مي كنيم دو لپ تاپ هم قيمت با مشخصات يكسان در فروشگاهي ارائه شده اند كه هر دو داراي گارانتي آلبالو هستند. يكي با برند COC و ديگري با برند ASUS ؟
برندي برنده است كه مشهور تر باشد. و از همين جهت برند هاي مشهور مشتريان وفادار بيشتر و در نتيجه اعضاء فعال تري در اجتماعات خوددارند و همچنين مبلغان رايگان بيشتري را براي تبليغ محصولات و برند خود در اختيار دارند.
برند و ترک :
برند شدن زمان بسيار زياد و هزينه فراواني دارد و مديران كسب و كار ها براي برند شدن بهترين مشاوران را در اختيار مي گيرند و هزينه هاي هنگفتي را براي اين هدف مي پردازند. برند چيزي نيست كه بسرعت بدست آيد اما بسرعت از دست مي رود. چه بسيار برند هايي كه first mover بودند اما در حال حاضر وجود خارجي ندارند.
نبايد فراموش كنيم كه تبليغات منفي ساير مصرف كنندگان به ازاي كاهش كيفيت ، استقامت ، زيبايي يا ويژگي هاي ديگري كه مشتريان را قبلا به برند متعهد كرده بود مي تواند بسرعت منتشر و برند ما را در زمينه بد بودن مشهور نمايد.
آهسته اما پيوسته بودن هيچ وقت بد نيست اما شكستن پيوستگي تعهد برند براي مشتريان بسرعت منتشر خواهد شد.
25 نظر
محمد زند / 10 شب / 5 دی 1395, / جواب
ارسال آرشیو محتوا
محمد زند / 10 شب / 5 دی 1395, / جواب
محتوای ارسالی از آرشیو 1393